همانطور که گفتيم ايميل مارکتينگ يه طور خلاصه " به معناي ارسال ايميل هاي پيوسته و متوالي به افرادي است که خودشان نسبت به محصولات ما ابراز علاقه مي کنند و ايميلشان را به ما مي دهند. "


مهم ترين اصل در ايميل مارکتينگ باز شدن و خوانده شدن ايميل هاي ارسالي شما است.


قبل از هر چيز بايد اين نکته را بدانيد که نبايد انتظارات عجيبي از کسب درآمد با ايميل مارکتينگ داشته باشيد! به طوري که با خود بگوييد من مي خواهم به يک ميليون نفر ايميل بفرستم و اگر 600 نفر از آن ها را جذب کنم ميلياردر مي شوم! اين تفکر واقع بينانه نيست.
آمار واقع بينانه در مورد افرادي است که عضو سايت هستند. اولين نکته اينکه در ديده شدن و باز شدن ايميل ها در کشور ما بسيار بالاتر از کشورهايي مانند آمريکا است. آمار خوانده شدن ايميل در ايران حدود 20 تا 30 درصد است. البته اين آمار براي سايت هايي است که ايميل مارکتينگ را اصولي انجام مي دهند، يعني کاري مي کنند که بازديدکنندگان با ميل خودشان و اغلب براي دريافت فايل رايگان يا خدمات ديگر ايميلشان را در اختيار سايت قرار مي دهند.
موضوع فقط باز شدن ايميل نيست. مرحله بعدي اين است که کاربر ايميل را بخواند و بر لينک داخل ايميل کليک کند و به سايت هدايت شود. اينجا بهتر است تعريف ديگري از ايميل ارائه بدهم. ايميل به نوعي يک تبليغ  از صفحه سايت شما است! يعني کار ايميل، رساندن مخاطب به يک صفحه خاص از سايت شما است.


 ايميل جاي فروش محصولات و … نيست.


بايد بتوانيم مخاطب خود را ترغيب کنيم تا ايميل را باز کند و بر لينک داخل ايميل کليک کند و وارد صفحه اي از سايت شوددر اين صورت است که به هدف خود رسيده ايم.


آمار بازديد و ورود از ايميل به سايت حدود 50 درصد است، يعني نصف افرادي که ايميل را باز مي کنند بر آن کليک مي کنند و وارد سايت مي شوند. پس اگر به 1000 نفر از اعضاي سايت ايميل بفرستيم ممکن است 300 نفر فقط ايميل را باز کنند و 700 نفر به آن توجهي نکنند. و از اين 300 نفر ممکن است 150 نفر وارد صفحه سايت شوند.
حتما اين سوال برايتان پيش مي آيد که چرا آن 700 نفر ايميل شما را باز نمي کنند؟ ما براي شما چند دليل مختلف آن را ميگوييم.ممکن است ايميل را ساعت نامناسبي فرستاده باشيد ومخاطب نيز ايميل شما را نديده باشد. ممکن است همزمان با ايميل شما صدها ايميل ديگر فرستاده شده باشد و ايميل شما به صفحات بعد هدايت شده باشد. و يا موضوع ايميل جذابيت ندارد. شايد نام فرستنده براي مخاطب آشنا نيست، يا موضوع ايميل طوري نيست که مخاطب را ترغيب به باز کردن ايميل کند.



مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ردلاو چت|چت لاو|red-love-chat آموزش کامپیوتر.اموزش کامپیوتر.ترفند کامپیوتر.آموزش کامپیوتر fullfarda ازدواج ایرانی پست سریع بین المللی تی ان تی ایران کاشت مو آنلاین ویرا ویکس وب | بهینه سازی و سئو سایت در اصفهان |رتبه سایت